- Kayıt
-
Gelen bir belgeye gelen evrak kaşesi
vurulduktan sonra, defter tutuluyorsa deftere, bilgisayar programı
kullanılıyorsa bilgisayara kaydedilir. Aşağıdaki örnekte olduğu gibi
bir kaşe örneği kullanılır. Kaşe gelen belgenin sağ alt tarafına
basılır. "Tarih" alanına belgenin geldiği günün tarihi yazılır.
"Sayı" alanına belgenin geliş sıra numarası yazılır. "Dosya no"
alanına
Standart Dosya Planı'ndan belge için belirlenen dosya kodu
yazılır. Belgenin eki var ise "ek" alanında adedi belirtilir.
Örnek belge için tıklayınız
>>>

- Dosya Kodu ve Dosya Etiketi
- Belgeyi Dosyada Sıralama
-
Belge, işlemleri yapıldıktan
sonra ilgili dosya içinde Standart Dosya Planından üretilen koda
(numaraya) göre sıralanır. Aynı "kodu" taşıyan belgeler kendi içinde güncelden geriye doğru tarih
sırasına göre sıralanır. Tarih bilgisi de aynı olan belgeler kendi
içinde gelen/giden evrak numarasına göre sıralanır.
- Belgeye Erişim
|