Görüntüleme (gezinme ile): 5 -- Görüntüleme (arama ile): 1 -- IP: 10.1.138.59 -- Ziyaretçi Sayısı:
Özgün Başlık Balkanlar’da Eğitim Kurumlarında Okutulan Tarih Ders Kitaplarında “Osmanlı-Türk İmajı” Yazarlar Mehmet Şahingöz, Shener Bilalli Dergi Adı Cumhuriyet Tarihi Araştırmaları Dergisi - CTAD Cilt Güz 2018, Sayı 28, ss. 163-182 Anahtar Kelimeler Tarih ; Tarih eğitimi ; İmaj ; Tarih ders kitapları ; Balkanlar Özet Bu çalışmanın amacı Balkan Ülkelerinde okutulmuş ve okutulmakta olan tarih ders kitaplarında Osmanlı-Türk imajının nasıl yansıtıldığını ortaya koymaktır. Çalışma doküman analizi yöntemine dayanmaktadır. Bu amaçla tarih ders kitaplarına ulaşılarak bu tarih ders kitapları tarihi kötüye kullanma yöntemine dayanılarak incelenmiştir. Balkanlar, bugün Türk, Bulgar, Yunanlı, Hırvat, Arnavut, Makedon, Boşnak, Sırp, Çingene, Ulah vb. unsurlardan oluşmaktadır. Balkan Devletlerindeki milletler bu topraklara yerleşmiş yeni milletler değillerdir, bunlar Osmanlı şemsiyesi altında uzunca süre birlikte yaşamış, milli ve kültürel kimliklerini geliştirmiş milletlerdir ve Balkan gerçeğini oluşturmaktadırlar. Bu milletlerin Osmanlı geçmişine ilişkin algıları eğitim sistemine ve tarih öğretimine yansımıştır. Kimi zaman ise bahsi geçen devletlerin yöneticileri Osmanlı geçmişini olumsuzlaştırarak ve ötekileştirerek kendilerine meşrutiyet sağlamışlardır. Balkan ülkelerinde tarih kötüye kullanılarak tarihi bilgiler çarptırılmıştır. Balkan ülkelerinde okutulan ve okutulmakta olan tarih ders kitaplarında tarihi bilgilerin tarihi kötüye kullanma teknikleri kullanarak tarih biliminin öteki yaratma amacı haline geldiği tespit edilmiştir. Başlık (Yabancı Dil) “Ottoman - Turkish” Imagein History Textbooks Used in Education Institutions in the Balkans Anahtar Kelimeler (Yabancı Dil) History ; Education of history ; Image ; Textbooks of history ; Balkans Özet (Yabancı Dil) This study aimsto unveil how Ottoman-Turkish imageis reflected in the history textbooksdelivered and being delivered in Balkan countries. Itis based on the document analysis method. In this way, having reached these history textbooks, theywere analyzed with the history misuse method. Balkansconsist of elements such as Turkish, Bulgarian, Greek, Croatian, Albanian, Macedonian, Bosnian, Serbian, Roma Community, and Wallach. The nations in the Balkan States are not new nations just settled down in the Balkans ; they are those nations who have lived together for a long time under the umbrella of Ottoman Empire, have developed their national andcultural identity, and have created the Balkans. The perceptions of these nations on the history of the Ottoman Empire have reflected over their education system and history teaching. The governors of these States have sometimes made the Ottoman history negative or marginalized it in order to ensureconstitutional monarchyfor them. The historical informationin the Balkans have beeninflicted with the misuse of the history. It was found that the history science became amarginalization purposewith the history misuse techniques in the history textbooks delivered and being delivered in the Balkans. |