Görüntüleme (gezinme ile): 71 -- Görüntüleme (arama ile): 3 -- IP: 10.2.8.4 -- Ziyaretçi Sayısı:

Özgün Başlık
Medikal Turizm Kapsamında Gelen Yabancı Hastalar ile Yerli Hastaların Memnuniyet ve Sadakatlerinin Karşılaştırılması

Yazarlar
Mehmet Akif Öncü, Kahraman Çatı, Fuat Yalman

Dergi Adı
Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi

Cilt
2016, Cilt 7, Sayı 14, ss. 45-71

Anahtar Kelimeler
Sağlık Turizmi ; Medikal Turizm ; Sağlık Hizmetleri ; Hasta Memnuniyeti

Özet
Bu araştırmanın amacı, hastane tarafından sunulan sağlık hizmetlerinin, yerli (yurt içi) ve yabancı (yurt dışından gelen) hastalara farklı bir şekilde sunulup sunulmadığını, hasta algıları çerçevesinde ölçmektir. Bununla birlikte ; sağlık hizmetlerinin sunumu açısından, yerli ve yabancı hastalar arasında var olduğu düşünülen ayrımcılık algısının hastaların memnuniyet ve sadakatlerini ne ölçüde etkilediğini ortaya koymaktır. Araştırmanın evrenini, İstanbul’da özel bir hastaneden sağlık hizmeti alan tüm yerli ve medikal turizm kapsamında gelen tüm yabancı hastalar oluşturmaktadır. Evrenin bütünü örneklem olarak alınmıştır. Araştırmada, nicel araştırma yöntemi kullanılmış ve veriler anket tekniği ile toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 18 programında analiz edilmiştir ve verilere t testi ile Korelasyon ve Regresyon analizleri uygulanmıştır. Analiz sonuçlarına göre yerli hastalar, yabancı hastalara farklı sağlık hizmeti sunulduğunu yani ayrımcılık yapıldığını düşünürken ; yabancı hastaların herhangi bir farklı sağlık hizmetinin sunulmadığını düşündükleri saptanmıştır. Bundan dolayı, sunulan sağlık hizmetlerinin kalitesi açısından yabancı hastaların yerli hastalara göre daha memnun olduğu görülmüştür. Bununla birlikte, yerli ve yabancı hastaların memnuniyetleri farklılık gösterirken ; alınan sağlık hizmetlerine karşı sadakatleri olumlu çıkmıştır.

Başlık (Yabancı Dil)
A Comparison of Satisfaction and Loyalty of Domestic Patients with Ones of Foreign Patients Coming for the Purpose of Medical Tourism

Anahtar Kelimeler (Yabancı Dil)
Health Tourism ; Medical Tourism ; Health Services ; Patient Satisfaction

Özet (Yabancı Dil)
The purpose of this study is to find out whether there is a difference between the services provided by hospitals for the domestic and foreign patients in the context of patient perceptions. From the health service provision perspective, the study also aims to reveal to how and what extent patients’ perception of discrimination that is considered to have between domestic and foreign patients affects satisfaction and loyalty of patients The universe of this study contains domestic and foreign patients that take medical services from a private hospital located in Istanbul. The universe of the study is taken as sampling qQuantitative methods were used and the data were gathered through surveys. Spss 18 software was used to analyze the data and t test with correlation and regression analysis were applied to data. Based on the results of analysis, it was found out that foreign patients consider there is no difference in health services provided for the patients, whereas domestic patients consider that foreign patients are treated differently and discrimination is done. That's why, in terms of the quality of health services provided, it is observed that foreign patients are more satisfied than domestic patients. Together with this, the loyalty of both local patients and foreign patients against health care services is positive although the satisfactions of them are different.