Görüntüleme (gezinme ile): 36 -- Görüntüleme (arama ile): 10 -- IP: 10.2.154.110 -- Ziyaretçi Sayısı:

Özgün Başlık
Üst-Biliş ve Benlik Saygısının Bellek Hakkındaki İnançlar Üzerindeki Etkisi

Yazarlar
Metehan Irak

Dergi Adı
Türk Psikoloji Dergisi - TPD

Cilt
2012, Cilt 27, Sayı 69, ss. 35-49

Anahtar Kelimeler
Bellek hakkındaki inançlar ; üst-biliş ; bilişsel güven ; benlik saygısı

Özet
Bu çalışmada, insanların bellek hakkında sahip oldukları inançların üst-bilişsel süreçlere ve benlik saygısına göre nasıl değiştiği incelenmiştir. Çalışmaya 931 kişi katılmıştır. Korelasyon ve regresyon analizleri bellek hakkında sahip olunan inançlar, üst-bilişsel süreçler ve benlik saygısı arasında anlamlı ilişkiler olduğunu göstermiştir. Farklı üst-bilişsel süreçler açısından özellikle bilişsel güven faktörünün, bellek hakkında sahip olunan inançlar açısından kritik bir önemi olduğu görülmüştür. Sonuçlar ayrıca, bellek hakkında sahip olunan inançların bilişsel güven ve benlik saygısına göre değiştiğini, yüksek bilişsel güven ve benlik saygısının bellek hakkında olumlu inançlara sahip olmada önemli belirleyiciler olduğunu göstermiştir. Araştırmanın sonuçları bellek hakkındaki inançlar, üst-biliş ve benlik saygısı ile ilgili alanyazın bağlamında tartışılmıştır.

Başlık (Yabancı Dil)
Effect of Metacognition and Self-Esteem on Beliefs About Memory

Anahtar Kelimeler (Yabancı Dil)
Beliefs about memory ; metacognition ; cognitive confi dence ; self-esteem

Özet (Yabancı Dil)
The present study investigated the relationships between beliefs about memory, metacognitive processes, and selfesteem. Data for this study was collected from 931 participants. Correlation analyses showed signifi cant relations between beliefs and opinions about human memory, metacognitive processes, and self-esteem. In addition, regression analyses indicated that cognitive confi dence was very critical metacognitive process for beliefs about memory. Also people who have positive cognitive confi dence and high self-esteem had more positive beliefs about memory. The results are discussed with reference to the literature of metacognition, beliefs about memory, and self-esteem.