Görüntüleme (gezinme ile): 237 -- Görüntüleme (arama ile): 5 -- IP: 18.119.159.150 -- Ziyaretçi Sayısı:

Özgün Başlık
Ergenlik Döneminin Dini ve Toplumsal Gelişimi

Yazarlar
Halide Nur Özüdoğru Erdoğan

Dergi Adı
Abant Sosyal Bilimler Dergisi

Cilt
Bahar 2014, Cilt 14, Sayı 1, ss. 153-165

Anahtar Kelimeler
Ergenlik ; Dini Gelişim ; Toplumsal Gelişim

Özet
Eğitim, bireyin davranışlarında kendi yaşantısı yoluyla kasıtlı olarak istedik değişme meydana getirme sürecidir. İnsanların ve toplumların yaşamlarını insan onuru ve eşitliği temelinde birlikte sürdürebilmeleri için gerekli olan değerler özgürlük, adalet, ayrımcılık yapmamak, başkalarına saygı göstermek, hoşgörü ve sorumluluktur. Ergenlik bireyin çocuksu tutum ve davranışlarının yerini yetişkinlik tutum ve davranışlarının aldığı, cinsiyet yetilerinin kazanıldığı dönemdir. Genel olarak 12-20 yaş arası ergenlik dönemi olarak adlandırılır. Ergenlik döneminde ortaya çıkan dini değişmeleri, ilk basamak dini şuurun uyanması ve gelişmesi, dini kabullerin sorgulanması ve şüphe, son olarak da dini tutumların belirginlik kazanmasıdır. Araştırmada ergenliğin tanımı ve özellikleri, ergenlerin davranış ve tutumları ve sosyal gelişimleri ele alınacaktır.

Başlık (Yabancı Dil)
Religious and Social Development of Adolescence

Anahtar Kelimeler (Yabancı Dil)
Adolescence ; social development ; religious development

Özet (Yabancı Dil)
Education is a process of deliberate change of individual behavior by means of his own life. Freedom, justice, non-discrimination, respecting others, tolerance and responsibility are the values required for the coexistence of human beings and societies on the basis of human dignity and equality. Adolescence is the period wherein the childish stances and behaviors are substituted by those of adulthood and gender competences. The period between the ages of 12 and 20 is generally referred to as the period of adolescence. The religious changes arising at the period of adolescence, the very first step is to raise and develop awareness ; question the religious assumptions and to determine the religious stances. The definition and properties of adolescence, stances and behavior of the adolescents and social development of the adolescents.