Görüntüleme (gezinme ile): 38 -- Görüntüleme (arama ile): 2 -- IP: 18.190.156.80 -- Ziyaretçi Sayısı:

Özgün Başlık
Medyanın Toplumda Güvenilirliği ve Medya Etiğine Uyum İlişkisi

Yazarlar
Bayram Erzurumluoğlu

Dergi Adı
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Cilt
2013, Cilt 10, Sayı 1, ss. 121-136

Anahtar Kelimeler
Medya Etiği ; Etiksel Habercilik ; Etiksel Gazetecilik ; Haber Etiği ; Etik

Özet
“Etiksel habercilik” terimi basılı, görsel ve işitsel medyanın kamuoyu üzerindeki etkilerini artırmak için sıkça kullandıkları kavramlar arasındadır. Ancak medya sektöründe yer alan kişi ve kurumların etik kurallara uyumlu yayıncılık yapmalarını çoğu zaman olumsuz etkileyen sosyal, ekonomik veya politik birçok faktörlerin devreye girebilmesi ile bu kurallara uyum sorunları sıkça yaşanabilmektedir. Diğer taraftan, medyada etiksel değerlerden uzaklaşma ile ortaya çıkan durum bu tür kurumların kamuoyu nezdindeki güvenilirlik derecelerini negatif olarak etkilediğinden ortaya çelişkili bir amaç-sonuç ilişkisi tablosu çıkabilmektedir. Bu yazı medyada etik kurallara uyumlu yayıncılık ile kamuoyunda güvenilirlik kazanma ilişkilerini irdelemekte ve medyada etiksel ilkelere uygun yayıncılığın teşvik edilebilmesi açısından bağımsız ve tarafsız bir „Medya Etiği Takip Kurulu‟ oluşturulmasını önermektedir.

Başlık (Yabancı Dil)
Association Between Compliance to Media Ethics and Public Confidence in Media

Anahtar Kelimeler (Yabancı Dil)
Media Ethics ; Ethical Journalism ; Ethical Publishing ; Ethical Broadcasting ; Ethics

Özet (Yabancı Dil)
Ethical journalism or broadcasting is widely used terms by media institutions to improve their public credibility and increase their power on public or political institutions. Yet, due to economic, social or political concerns of media organisations, ethics are often twisted to be able to serve their political or financial interests. As a result of such ill-actions or ill-considerations media organisations have been gradually losing the trust of public in them. This article evaluates the relationship between media ethics and public credibility in them, and as a solution to the problem, it proposes setting up a new „Media Ethics Watch Committee‟ to improve better implementation of ethical standards in media organisations.