|
Görüntüleme (gezinme ile): 9 -- Görüntüleme (arama ile): 1 -- IP: 10.9.30.131 -- Ziyaretçi Sayısı:
Özgün Başlık Milli Kimlik ve Tüketici Aşinalığının Menşe Ülke İmajı Üzerine Etkilerinin İncelenmesi : Bulgaristan Örneği Yazarlar Mustafa Yılmaz, Nihal Sütütemiz, Remzi Altunışık Dergi Adı Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi Cilt 2013, Cilt 9, Sayı 20, ss. 19-36 Anahtar Kelimeler Menşe Ülke İmajı ; Milli Kimlik ; Tüketici Aşinalığı ; Milliyetçilik ; Husumet Özet Yabancı menşeli ürünlere karşı tüketicilerin geliştirdikleri tutumları araştıran literatür, menşe ülke imajı kavramıyla özetlenmektedir. Bu literatür birbiriyle ilişkili iki bağımsız yaklaşıma ayrıldığı görülmektedir. Birinci yaklaşım menşe ülke imajının tüketiciler için bir kalite göstergesi olduğunu öne sürmektedir. İkinci yaklaşım, menşe ülke ipucunun ürünün menşe ülkesine karşı tüketicilerin sahip oldukları milli duyguları harekete geçirmektedir. Bu çalışmada her iki bakış açısını birlikte değerlendirecek bir model geliştirilmeye çalışılmıştır. Bu bağlamda Bulgar tüketicilerinin Beko marka televizyonlara aşinalıkları ve milli kimliklilerinin menşe ülke imajı üzerine etkisi incelenmiştir. Bulgular, milli kimliğin menşe ülke imajı üzerine olumsuz, tüketici aşinalığının ise olumlu etkisi olduğunu göstermektedir. Başlık (Yabancı Dil) An Investigation of the Impact of National Identity and Consumer Familiarity on Country of Origin Image : the Case of Bulgaria Anahtar Kelimeler (Yabancı Dil) Country of Origin Image ; National Identity ; Consumer Familiarity ; Nationalism ; Animosity Özet (Yabancı Dil) In literature, attitudes which consumers develop against foreign country products are summarized as ‘country of origin image’ term. In the literature, the role of country of origin in consumer decision making is examined from two aspects. First aspect is on the claims that the country of origin image functions as a quality indicator for consumers. Second aspect is on the claims that country of origin cue reinvigorates consumers’ national emotions against product’s country of origin. This study aimed at developing a model to evaluate both perspectives together. In this context Bulgarian consumers’ familiarities to Beko brand TV and impact of the national identities on country of origin image were examined. Results showed that national identity had negative impact on country of origin image while consumers’ familiarities had positive impact. |