Görüntüleme (gezinme ile): 67 -- Görüntüleme (arama ile): 7 -- IP: 3.140.242.165 -- Ziyaretçi Sayısı:
Özgün Başlık Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Marka Performansı ve Pazar Performansı İlişkisinin İncelenmesi Yazarlar Metin Çalık, Remzi Altunışık, Nihal Sütütemız Dergi Adı Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi Cilt 2013, Cilt 9, Sayı 19, ss. 137-161 Anahtar Kelimeler Bütünleşik Pazarlama İletişimi ; Marka Performansı ; Pazar Performansı ; Yapısal Eşitlik Modeli ; Marka Yönetimi Özet Çalışmamızın amacı son yıllarda pazarlama alaında çok tartışılan kavramlarından bir tanesi olan Bütünleşik Pazarlama İletişiminin (BPİ) işletmelerin Marka Performansına (MP) ve nihai olarak da Pazar Performansına (PP) etkilerini açıklamaktır. Çalışmamızda, konuyla ilgili literatürdeki tartışmalara katkı sağlamak amacıyla bir saha araştırması yapılmış, anketlerden elde edilen veriler yapısal eşitlik modellemesi yöntemiyle analiz edilerek, akademisyenler ve profesyonellerin bu yöndeki düşüncelerinin doğruluğu bir kere daha ortaya konulmuştur. Sonuç olarak BPİ’nin, pazar performansı üzerine olumlu etkisi yaptığı ortay konularak, rekabette öne geçmek isteyen firmalar için bütünleşik pazarlama iletişimin önemli katkı sağladığı belirlenmiştir. Başlık (Yabancı Dil) An Investigation of the Relationship Among Integrated Marketing Communication (Imc), Brand Performance and Market Performance Anahtar Kelimeler (Yabancı Dil) Integrated Marketing Communication ; Brand Performance ; Market Performance ; Structural Equation Modeling ; Brand Management Özet (Yabancı Dil) The aim of our study is to explain one of the most discussed marketing conceps Integrated Marketing Communication (IMC) and it’s effects and relationship with brand performance (BP) and market performance (MP). In our study, a field work is done in order to contribute the discussions related to the subject, and by making a structural equation analysis with the data obtained from surveys, the truth of academicians’ and professionals’ thoughts about this direction is confirmed once again. In conclusion, clarifying IMC’s postivie effect on brand performance and brand performances positive effect on market performance, eventually concretizes that IMC yields significant advantages for competitive firms to forge ahead. |