Görüntüleme (gezinme ile): 39 -- Görüntüleme (arama ile): 3 -- IP: 3.149.26.246 -- Ziyaretçi Sayısı:

Özgün Başlık
Tüketicilerin Markaya Duyduğu Güven ve Marka Bağlılığı İlişkisi

Yazarlar
Ahmet Gürbüz, Melek Doğan

Dergi Adı
Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi

Cilt
2013, Cilt 9, Sayı 19, ss. 239-258

Anahtar Kelimeler
Tüketici Davranışı ; Marka ; Marka Güveni ; Marka Bağlılığı

Özet
Tüketicilerin markaya duyduğu güven ve marka bağlılıkları arasındaki ilişkiyi açıklamak amacıyla oluşturulan bu çalışmada, literatür taraması sonucunda oluşturulan kuramsal bilgiler ışığında Karabük İl merkezi ile Safranbolu İlçe merkezinde ikamet eden tüketiciler üzerinde bir alan çalışması gerçekleştirilmiştir. Alan araştırmasında ; 2012 yılı Mart ve Nisan aylarında, 450 tüketiciye anket uygulanmış ancak 384 anket kullanılabilir düzeyde bulunmuştur. Elde edilen verilerin analizinde, istatistiksel paket programı aracılığıyla ; yüzde, frekans, bağımsız örneklemler için t testi ve tek faktörlü Anova analizi, Tukey testi ve Korelasyon analizleri kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, araştırmaya katılan marka tercih eden tüketicilerin markaya duyduğu güven ve marka bağlılığı arasında ilişkinin olduğu saptanmıştır. Bununla birlikte, tüketicilerin demografik özelliklerinden cinsiyet, ikamet ettiği bölge ve gelir düzeylerine göre markaya duyduğu güvenin farklılaşmadığı görülürken ; medeni durum, yaş, harcama düzeyi, eğitim düzeyi ve mesleklerine göre markaya duyduğu güvenin farklılaştığı tespit edilmiştir. Ayrıca, tüketicilerin demografik özelliklerinden cinsiyet, ikamet ettikleri bölge ve gelir düzeyine göre marka bağlılığının farklılaşmadığı görülürken ; medeni durum, yaş, harcama düzeyi, eğitim düzeyi ve mesleklerine göre marka bağlılığının farklılaştığı tespit edilmiştir.

Başlık (Yabancı Dil)
Indicating the Relationship Between the Brand Loyalty and Consumer Trust

Anahtar Kelimeler (Yabancı Dil)
Consumer Behavior ; Brand ; Brand Trust ; Brand Loyalty

Özet (Yabancı Dil)
The study aims to determine the relationship between brand loyalty and brand trust of consumers, a field work has been carried out with consumers, living in Karabük and Safranbolu, within the context of theoretical informations, got at the end of literature search. The study covered 450 subjects in March and April for the year 2012, but 384 of them is suitable for the stud1y. The data collected through the questionnaire were analyzed through Statistical parsel programme ; percentage, frequency, t Test for independent sample and Anova analysis with sole factor, Tukey test and correlation analysis were used. In conclusion, there is a relationship between brand trust and brand loyalty of consumers participated in the survey. Nevertheless, it is determined that brand trust does not differ according to the demographic variables such as gender, resident zone and income level ; brand trust differs with respect to marital ststus, age, spending level, education level, and profession. Besides, brand loyalty does not differ with respect to demographic variables such as gender, resident zone and income level but brand loyalty differs according to marital status, age, spending level, education level and profession.