Görüntüleme (gezinme ile): 1 -- Görüntüleme (arama ile): 3 -- IP: 18.191.21.86 -- Ziyaretçi Sayısı:

Özgün Başlık
İç Anadolu Bölgesindeki Genç Nüfusun Girişimcilik Eğilimleri Üzerine Bir Araştırma

Yazarlar
Melahat Öneren

Dergi Adı
Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi

Cilt
Kış 2012, Cilt 7, Sayı 2, ss. 7-28

Anahtar Kelimeler
Yenilik ; Yaratıcılık ; Cesaret ; Grişimcilik

Özet
İçinde bulunduğumuz yüzyılda girişimciliğin değeri her geçen gün artmaktadır. Girişimci cesur ve yaratıcı bir kişidir. İnsanlık tarihi kadar eski olan girişimcilik ise piyasadaki risk ve belirsizliklere rağmen öncelikle varlığını sürdürmek, daha sonra kar elde etmek ve büyümek amacıyla yaratıcı ve yenilikçi bir işletme faaliyetinin yürütülmesidir. Bir ülkenin kalkınması ve gelişmesi için ekonomik değer yaratacak, büyümeye ivme kazandıracak hızla değişen koşullara uyum sağlayabilme dinamizmine sahip girişimciler yaratabilmesi son derece önemlidir. Bu çalışma İç Anadolu Bölgesi genç nüfusunun girişimciliğe bakışını, girişimcilik algısını ve genel olarak kendi işini kurmasının önündeki engelleri ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır.

Anahtar Kelimeler (Yabancı Dil)
Innovation ; Creativity ; Bravery ; Entrepreneurship

Özet (Yabancı Dil)
The century that we live in marks the ever increasing importance of entrepreneurship. An entrepreneur is a bold and creative person. Entrepreneurship, as ancient as human history, is a creative and innovative activity which is carried out for the purpose of first setting up and pursuing a business and then making profit and growing the business. The objective of this paper is to reveal the general views and perceptions of youngsters in Central Anatolia on entrepreneurship and to determine the barriers blocking setting up their own businesses. It is very important for a country to create entrepreneurs, who have the dynamism to create economic value for the country’s progress and development and to adapt to the changing conditions for increasing the growing trend.