Görüntüleme (gezinme ile): 25 -- Görüntüleme (arama ile): 5 -- IP: 3.144.212.145 -- Ziyaretçi Sayısı:

Özgün Başlık
Bir Vakıf Üniversitesindeki Öğrencilerin Sınav Kaygısı Hakkında Araştırma

Yazarlar
Evren Ayrancı, Ercan Öge

Dergi Adı
Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Cilt
Ağustos 2011, Sayı 30, ss. 87-102

Anahtar Kelimeler
Sınav ; kaygı ; stres ; yükseköğretim ; örgüt

Özet
Bu makale, yükseköğretim öğrencilerinin önemli bir akademik faaliyet olan “sınavlara” yönelik kaygılarını konu etmektedir. Akademik stresi ve kaygıyı ele alan çalışmaların büyük bir kısmı öğrencilerin çeşitli özellikleri ile akademik stres veya kaygı arasındaki ilişkileri analiz etmektedir. Benzer bir şekilde bu makalenin amacı öğrencilerin cinsiyetleri, iş sahibi olmaları ve genel mutluluk düzeylerinin sınav kaygısı faktörleri üzerinde etki yaratıp yaratmadıklarını tespit etmektir. Türkiye'de yükseköğretim alanında sınav kaygısını ele alan çeşitli çalışmalar bulunmaktadır. Bu makale söz konusu çalışmalara yönelik bir katkıdır. Bu çalışmanın sonucuna göre sınav kaygısı iki faktöre dayanmaktadır ve öğrencilerin cinsiyeti her iki faktörü de istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde etkileyebilmektedir.

Başlık (Yabancı Dil)
A Research About Examination Anxiety of the Students in a Foundation University

Anahtar Kelimeler (Yabancı Dil)
Examination ; anxiety ; stress ; higher education ; organization

Özet (Yabancı Dil)
This article subjects the anxiety of the higher education students towards an important academic event, the “examinations”. Most of the studies considering academic stress and anxiety analyze the relationships between academic stress or anxiety and some properties of the students. Likewise, the purpose of this article is to identify whether students' genders, having jobs and general happiness levels form effects upon examination anxiety. There are some studies that consider the examination anxiety of the students in higher education context in Turkey. This article is a contribution to these studies. According to the result of this study, the examination anxiety depends on two facts and students' genders can influence both facts statistically significantly.