Görüntüleme (gezinme ile): 29 -- Görüntüleme (arama ile): 1 -- IP: 3.137.180.32 -- Ziyaretçi Sayısı:

Özgün Başlık
Ekoturizm Kaynaklarının Geliştirilmesi : Doğu Marmara Bölgesi Örneği

Yazarlar
Bayram Akay, Burhanettin Zengin

Dergi Adı
Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi

Cilt
Aralık 2012, Sayı 23, ss. 115-122

Anahtar Kelimeler
Ekoturizm ; Ekolojik Kaynak ; Eko Turist ; Doğu Marmara Bölgesi

Özet
Bu çalışmada ekoturizm kavramına yönelik giriş bilgileri verildikten sonra, Doğu Marmara Bölgesi'nin (Bolu, Düzce, Kocaeli, Sakarya ve Yalova) ekoturizmi potansiyeli açısından arz kaynakları incelenmiştir. Araştırma ikincil veri kaynaklarından elde edilen veriler üzerinden yürütülmüş ve verilerin analizi nitel araştırma yöntemlerinden GZFT (SWOT) analiz tekniği kullanılarak yapılmıştır. Sonuç olarak, bölge sayısız ekolojik kaynaklara (400 yayla, ormanlar, flora ve fauna çeşitliliği, mağaralar, şelaleler, göl ve göletler, tabiat parkları, doğa yürüyüşü alanları, dağlar, akarsular, kaplıcalar vb) ve kültürel değerlere sahip olmasına rağmen henüz yeterli ilgiyi görmemektedir. Ortak pazarlama anlayışının ortalama kalış süresini, turist sayısını artıracağı ve etkin tanıtıma katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Bölgede turizmi en gelişmiş il Bolu olup, bu il ile benzerlikler arz eden diğer iller de ekoturizm açısından geliştirilebilecek niteliktedir.

Başlık (Yabancı Dil)
Improvement of Ecotourism Resources : a Sample Eastern Marmara Region

Anahtar Kelimeler (Yabancı Dil)
Eco-Tourism ; Ecological Resource ; Eco Tourist ; Eastern Marmara Region

Özet (Yabancı Dil)
In this study after giving introduction information about concept of ecotourism, sources of supply were investigated in terms of ecotourism potential in the Eastern Marmara Region (Bolu, Düzce, Kocaeli, Sakarya and Yalova). Study has been conducted on data obtained from secondary data sources and analyzed by using SWOT analyze technique. Analyses has been shown that the region has numerous ecological resources (400 plateaus, forests, diversity of flora and fauna, caves, waterfalls, lakes and ponds, nature parks, trekking areas, mountains, springs, thermal sources, ect) and cultural values but these have not been taken care much enough yet. Common share of marketing concept is to increase duration of average night stay, number of tourists and effective presentation. Bolu city and its environment are the most developed areas which can be developed similarities with other cities and regions in terms of quality ecotourism.