Görüntüleme (gezinme ile): 19 -- Görüntüleme (arama ile): 1 -- IP: 3.145.88.130 -- Ziyaretçi Sayısı:

Özgün Başlık
Değer Yaratma Bağlamında Güncel Dört Yenilik Modeli

Yazarlar
Serkan Güneş

Dergi Adı
Sanat ve Tasarım Dergisi

Cilt
Aralık 2011, Sayı 7, ss. 71-89

Anahtar Kelimeler
mavi okyanus stratejisi yıkıcı yenilik teorisi ortak değer yaratma tasarım tahrikli yenilik

Özet
Değer yaratmanın yenilik için stratejik anlam kazanması, bu alana yönelik farklı yenilik modellerinin ortaya çıkmasını sağlamıştır. Geleneksel olarak firma içinde yaratılan değerler, artık pazarda yaratılmaktadır. Bu haliyle tüketici değer yaratmanın önemli bir öğesi haline gelmiştir. Dolayısıyla, bugün, yenilik sistemlerinin odak noktası teknoloji, sermaye ve iş gücü değil, tüketici ve beklentileri olmuştur. Bu çalışmada, değer yaratmayı konu alan dört adet yenilik modeli ele alınacak, her model kısaca tanıtılacak ve modeller kurumsal iktisat ve işlem maliyetleri açısından değerlendirilecektir. Çalışmanın son bölümünde ise tasarım disiplininin yeni yenilikçi modellerdeki pozisyonu tartışılacaktır.

Başlık (Yabancı Dil)
Four Contemporary Innovation Models for Value Creation

Anahtar Kelimeler (Yabancı Dil)
blue ocean strategy disruptive innovation theory co-creation value design driven innovation

Özet (Yabancı Dil)
Debate on the strategic importance of Value Creation led emerge of several innovation models. Today, values are produced in market place different from conventional inter firm practices and the consumer acquires the status of an important unit in value creation. On this account, consumer and his expectations became focal point in innovation systems rather than technology, capital and labor force. In this study, four innovation models will be handled with their rudiments and the position of design discipline in models will be discussed in terms of theory of firm and transaction cost economies.