Görüntüleme (gezinme ile): 342 -- Görüntüleme (arama ile): 15 -- IP: 44.222.116.199 -- Ziyaretçi Sayısı:

Özgün Başlık
Örgütsel Değişim ve Liderlik

Yazarlar
Polat Tunçer

Dergi Adı
Sayıştay Dergisi

Cilt
Ocak-Mart 2011, Sayı 80, ss. 57-83

Anahtar Kelimeler
Örgütsel Değişim ; Değişim Yönetimi ; Liderlik ; Örgüt Kültürü ; Motivasyon

Özet
Her şeyin hızla değiştiği günümüzde örgütler çevrelerinde meydana gelen değişime ayak uydurma zorunluluğu duyarlar. Aksi takdirde amaç ve hedeflerini gerçekleştiremez hale gelir ve yok olurlar. Örgütsel değişim örgütün daha etkin ve verimli kılınması için gerçekleştirilir. Örgütsel değişim sıradan yöneticiler tarafından değil, ancak liderler tarafından gerçekleştirilebilir. Yöneticiler, mevcut sistemi sürdürmek ve sorunlara bu sistem içinde çözüm üretirken, liderler, örgütsel etkinlik ve verimlilik için örgütte köklü değişiklikler yapabilirler. Bu değişim sürecinde lider, diğer araçların yanında, örgüt kültürü ve motivasyon araçlarını etkili bir biçimde kullanarak örgütsel değişimi gerçekleştirebilir. Amaç, daha etkin ve verimli bir örgüt yaratmaktır.

Başlık (Yabancı Dil)
Organizational Change and Leadership

Anahtar Kelimeler (Yabancı Dil)
Organizational Change ; Change Management ; Leadership ; Organizational Culture ; Motivation

Özet (Yabancı Dil)
Today when everything changes rapidly, organizations feel the necessity of keeping pace with changes in their environment. Otherwise, they would fail to realize their goals and targets, and ultimately would disappear. Organizational change is performed to render the organization more effective and efficient. Rather than ordinary managers, only leaders can realize such a change. Leaders can make radical changes in the organization for effectiveness and efficiency, while managers maintain the existing system and generate solutions to problems within this system. In this change process, leaders can achieve organizational change through using effectively, among others, the instruments of organizational culture and motivation. The goal is to create a more effective and efficient organization.