Total Views (Browse): 10 -- Total Views (Search): 1 -- IP: 18.118.9.7 -- Visitors:

Original Title
Üniversite Eğitiminin Girişimcilik Düşüncesinin Değişimine Etkisi : Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama

Authors
Hasan İbicioğlu, Sebahattin Taş, İbrahim Özmen

Journal
Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi

Volume
2010, Volume 2, Issue 1, p. 53-74

Keywords
Girişimcilik ; Üniversite Eğitimi

Abstract
Üniversite eğitimi, bireye genel anlamda bir hayat yolu çizme yeteneği kazandırmakla birlikte, farklı alanlardaki farklı eğitimlerin, onları biraz daha başarılı kılmaları muhtemeldir. Girişimcilik, insanın kişisel özelliklerinin verdiği avantajlı girilen bir yol olarak görülmekle birlikte, girişimcilikte eğitimin önemi gün geçtikçe daha iyi anlaşılmaktadır. Kişinin önceki eğitimlerinde altyapısının oluşturduğu düşüncesiyle birlikte, üniversitede girişimcilik eğitimi alan öğrencilerin, girişimcilik alanında daha başarılı olacakları düşünülmektedir. Bu çalışmanın amacı, girişimcilik eğitimi alan ve almayan öğrencilerin eğilimlerinin karşılaştırılarak, girişimcilik eğitiminin etkisini ölçmeye çalışmak olmaktadır.

Title (Foreign Language)
Effect of the Concept of Entrepreneurship on University Education ; a Study on University Students

Keywords (Foreign Language)
Entrepreneurship ; University Education

Abstract (Foreign Language)
University education, in the general meaning, makes it possible for individuals to be more successful than their peers who have had different training in different areas, as well as giving the student an ability to move his or her life in a particular direction. Although entrepreneurship seems to be a way for one to gain an advantage through personal skills, the importance of entrepreneurship training must be understood in the everyday situation. Assuming that the student can create his or her own background in the way hoped for as a result of the education, a student who benefits from entrepreneurship training becomes more successful in the entrepreneurial field. This study aims to compare those students who have received entrepreneurship training, and the ones who did not, and to measure the effect of the entrepreneurship training.