Görüntüleme (gezinme ile): 5 -- Görüntüleme (arama ile): 1 -- IP: 18.223.196.59 -- Ziyaretçi Sayısı:

Özgün Başlık
Markalaşmanın Dinamikleri

Yazarlar
Emel Bahar

Dergi Adı
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Cilt
2004, Cilt 1, Sayı 2, ss. 16-20

Anahtar Kelimeler
Marka ; Markalaşma Stratejileri ; Marka Kararları

Özet
Günlük hayatımızın her alanında markalarla beraberiz. Marka bazen bir tarzı ; bazen de bir hayat standardını bazen de belli bir gruba ait olmayı ifade eder. Bazı markalar bağımlılık yaratır, bazıları ise prestij göstergesi olarak kullanılır. Ülkelerin ekonomik gücü dünyaya kabul ettirdikleri lokomotif markaları ile ölçülür. Yaşamın giderek küreselleştiği bir dünyada marka yapılandırmak, dinamikleri doğru organize etmek kolay başarılabilecek bir konu değildir. Günümüzde markalaşma süreçleri, küreselleşmenin ve buna bağlı medya ortamlarının gelişimiyle birlikte hız kazanmaktadır. Türlü endüstrilerdeki uluslar arası kuruluşlar, sürekli biçimde kârlılığı korumanın ve ölçek ekonomisinden yararlanarak işlerini geliştirmenin formülünü markalar geliştirmek suretiyle çözebilmektedirler.