Görüntüleme (gezinme ile): 8 -- Görüntüleme (arama ile): 1 -- IP: 3.15.221.146 -- Ziyaretçi Sayısı:

Özgün Başlık
Eskişehir Organize Sanayi Bölgesi'nde Faaliyet Gösteren İşletmelerin Müşteri İlişkileri Yönetimi Uygulamaları

Yazarlar
Nuray Girginer, Arzu Yılmaz

Dergi Adı
Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi

Cilt
2007, Cilt 8, Sayı 2, ss. 61-80

Anahtar Kelimeler
Müşteri İlişkileri ; Müşteri İlişkileri Yönetimi(Miy) ; Miy Uygulamaları

Özet
Bu çalışmanın amacı, Eskişehir Organize Sanayi Bölgesi'nde(EOSB) faaliyet gösteren işletmelerin, Müşteri İlişkileri Yönetimi(MİY) uygulamalarıyla ilgili durumlarını tespit etmek, işletmelerin müşteri ilişkilerinde karşılaştıkları sorunları belirlemek, firma-müşteri etkileşiminde önem taşıyan özellikleri saptamak ve işletmelerin pazarlama kavramı ve MİY ile ilgili görüşlerini belirlemektir. Çalışmanın verileri EOSB'de faaliyet göstermekte olan işletmelere uygulanan anket ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde χ2 testi, t-testi, ANOVA gibi istatistiksel teknikler kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, MİY uygulamalarının daha çok hizmet sektöründe ve büyük ölçekli işletmelerde geçerli olacağı kanısının yaygın olduğu, mevcut yapının korunması isteğinin, uygulamaların çok maliyet getireceği inancının MİY uygulamaları önünde engel oluşturduğu ve MİY konusunda işbirliğinden kaçındıkları belirlenmiştir.

Başlık (Yabancı Dil)
Customer Relationship Management Applications in Eskişehir Chamber of Industry Organized Industrial District

Anahtar Kelimeler (Yabancı Dil)
Customer Relationship ; Customer Relationship Management(Crm) ; Crm Applications

Özet (Yabancı Dil)
The purpose of this study was to state Customer Relationship Management(CRM) applications in Eskişehir Chamber Of Industry Organized Industrial District, to determine the point ofview about CRM and marketing, the characteristics which are important in customerorganization interaction and the problems of organizations related with customers. The data of this study was obtained from the organizations in Eskişehir Chamber Of Industry Organized Industrial District by using public survey method. The data are analysed using χ2 test, t-test, ANOVA. According to study results the organizations are not obtained sufficient information about customer relationship management and thought of CRM is appropriate for service organizations is widespread. The organizations mentioned that financial problems and organizational problems create difficulties to apply customer relationship management and organizations avoid from cooperation about CRM.