Görüntüleme (gezinme ile): 18 -- Görüntüleme (arama ile): 6 -- IP: 18.220.1.239 -- Ziyaretçi Sayısı:

Özgün Başlık
Sağlık Hizmetlerinde Memnuniyet Ölçümü ve Cumhuriyet Üniversitesi Araştırma Hastanesi'nde Ayakta Tedavi Gören Hastalara Yönelik Bir Uygulama

Yazarlar
Mustafa Gülmez

Dergi Adı
Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi

Cilt
2005, Cilt 6, Sayı 2, ss. 147-169

Anahtar Kelimeler
Müşteri Memnuniyeti ; Sağlık Hizmeti ; Hizmet Kalitesi

Özet
Hizmet endüstrisi gelişmekte olan ülkelerin ekonomisinde önemli bir rol oynamaktadır. Geçen on yıl süresince hizmet kalitesinin, müşteri memnuniyeti ve işletme performansı üzerindeki güçlü etkisi yöneticiler ve akademisyenler tarafından araştırılmıştır. Bu yüzden, hizmet kalitesi pazarlama literatüründe çok önemli bir yer elde etmiştir. Özellikle sağlık hizmeti sunan kuruluşların kaliteye ve hasta memnuniyetine önem vermesi gerekmektedir. Bu çalışmada sağlık hizmetinde kaliteye ve memnuniyet ölçümüne değinilecektir. Buna ilaveten Cumhuriyet Üniversitesi'nde ayakta tedavi gören hastalara yönelik bir uygulama yapılacaktır.

Başlık (Yabancı Dil)
Satisfaction Measurement in Health Service and an Application to the Clinic for Out-Patients at Cumhuriyet University Hospital

Anahtar Kelimeler (Yabancı Dil)
Customer Satisfaction ; Health Service ; Service Quality

Özet (Yabancı Dil)
Service industries are playing an increasingly important role in the economy of developed countries. During the past few decades service quality has become a major field attention to managers and researchers owning to its strong impact on customer satisfaction and business performance. Hence, service quality is getting very important position in marketing literature. Especially, Organizations which provide health service consider service quality and patient satisfaction. In this study, will be stressed on satisfaction measurement and quality in health service. In addition that we will study an application to the clinic for out-patients at the Hospital of Cumhuriyet University.