Görüntüleme (gezinme ile): 148 -- Görüntüleme (arama ile): 33 -- IP: 10.2.94.26 -- Ziyaretçi Sayısı:
Özgün Başlık Ergenlerde Akran Zorbalığına Maruz Kalmanın Yaş, Çocuk Yetiştirme Stilleri ve Benlik İmgesi ile İlişkisi Yazarlar Dilek Şirvanlı Özen Dergi Adı Türk Psikoloji Dergisi - TPD Cilt 2006, Cilt 21, Sayı 58, ss. 77-98 Anahtar Kelimeler Zorbalık ; Ergenlik ; Çocuk Yetiştirme Stilleri ; Benlik İmgesi Özet Bu araştırmanın amacı, kız ve erkek ergenlerde, yaş, algılanan çocuk yetiştirme stili ve sahip olunan benlik imgesinin, akran zorbalığına maruz kalma boyutlarını yordamaya katkılarının olup olmadığını belirlemektir. Araştırmanın örneklemini İstanbul'daki özel ilköğretim okulları ve özel liselerinin 6, 7, 8 ve 10. sınıflarında öğrenim gören, 381'i kız, 484'ü erkek olmak üzere toplam 805 öğrenci oluşturmuş. Ancak ölçeklerin bazılarının düzgün yanıtlanmaması sonucu yaşanan denek kaybına ilişkin olarak bazı değişkenlerin verisi kız örneklemi için 308, erkek örneklemi için de 314'e kadar inmiştir. Veri toplama araçları olarak, katılımcıların akran zorbalığına maruz kalma düzeylerini belirlemek amacıyla ‘Akran Zorbalığı Kurbanlarını Belirleme Ölçeği', çocukların algıladıkları çocuk yetiştirme stillerini belirlemek amacıyla ‘Çocuk Yetiştirme Stilleri Ölçeği' ve katılımcıların benlikleri hakkındaki düşüncelerini belirlemek amacıyla da ‘Offer Benlik İmgesi Ölçeği' kullanılmıştır. Sonuçlar, gerek kızların gerekse erkeklerin okulda zorbalığa maruz kalmalarının, yaş, algılanan çocuk yetiştirme stilleri ve sahip olunan benlik imgelerince anlamlı olarak yordandığını göstermektedir. Bulgular ilgili literatür çerçevesinde tartışılmıştır. Başlık (Yabancı Dil) The Relationship Between the Adolescents' Exposure to Peer Victimization and Their Age, Parental Style and Self-Image Anahtar Kelimeler (Yabancı Dil) Peer Victimization ; Adolescence ; Parenting Style ; Self-Image Özet (Yabancı Dil) The objective of this study is to determine whether the age, the perceived parenting style and the self-image of the individual contribute to his / her exposure peer victimization as well as to the prediction of the different types of peer victimization for both girls and boys. The sample of the study consists of 805 students : 381 girls and 484 boys, all of whom study at the second level of private primary education schools and high school's 6th, 7th, 8th and 10th grades in Istanbul. However, as some of the scales were not filled out properly, hence the sample size decreased to 314 and to 308 for boys and girls respectively. In the study, ‘The Peer Victimization Scale' to determine the level of their exposure to peer victimization, ‘The Parenting Style Scale' to identify the perceived parenting styles of the subjects and ‘The Offer Self-Image Scale' to reveal the self-images of the participants, were used as instruments for data assessing. Results show that the peer victimization both girls and boys encounter at school is significantly influenced by the age, the perceived parenting styles and the self-image of the individual. Findings are discussed within the framework of the related literature. |