Görüntüleme (gezinme ile): 205 -- Görüntüleme (arama ile): 9 -- IP: 18.191.157.186 -- Ziyaretçi Sayısı:

Özgün Başlık
Türk Çocuklarında Üstdil Becerilerinin Gelişimi ve Okuma ile İlişkisi

Yazarlar
Funda Acarlar, Pınar Ege, Figen Turan

Dergi Adı
Türk Psikoloji Dergisi - TPD

Cilt
2002, Cilt 17, Sayı 50, ss. 63-73

Anahtar Kelimeler
Üstdil Farkındalığı ; Dil Gelişimi ; Okuma

Özet
Bu çalışmanın amacı Türk çocuklarının farklı özellikteki üstdil işlemlerindeki performanslarını incelemektir. Araştırmanın örneklemine 3-8 yaşlar arasındaki toplam 65 çocuk alınmıştır. Çalışmada çocukların dil gelişimlerini belirleyici ölçüt olarak Ortalama Sözce Uzunluğu (OSU) kullanılmıştır. Her çocuğa sözcük, hece ve ses birim bölme ile verilen sesin başta ve sonda olduğu sözcük bulmayı içeren 5 farklı üstdil işlemi uygulanmıştır. Sonuçlar üstdil işlemlerindeki başarının yaşla arttığını ve işlemin özelliklerine göre farklılık gösterdiğini ortaya koymuştur. Üstdil gelişimi ve okuma becerisi arasındaki ilişki de tartışılmıştır.

Başlık (Yabancı Dil)
Development of Metalinguistic Abilities and Its Relationship with Reading in Turkish Children

Anahtar Kelimeler (Yabancı Dil)
Metalinguistic Awareness ; Language Development ; Reading

Özet (Yabancı Dil)
The aim of this study was to examine the performance of Turkish children on various metalinguistic tasks. The sample consisted of 65 children between 3 and 8 years of age. The Mean Length of Utterance (MLU) was used as the criterion for normal language development. All children were given 5 different metalinguistic tasks which included word, syllable and phoneme segmentation and finding words with a given initial and final phoneme. Results showed that the performance on metalinguistic tasks increases with age and varies according to the task. The relation between metalinguistic development and reading ability has also been discussed.