Görüntüleme (gezinme ile): 14 -- Görüntüleme (arama ile): 5 -- IP: 3.138.174.95 -- Ziyaretçi Sayısı:

Özgün Başlık
Sosyal Kaygı Düzeyi Yüksek ve Düşük Ergenlerin Ana Baba Tutumlarına İlişkin Nitel Bir Çalışma

Yazarlar
Zülal Erkan

Dergi Adı
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

Cilt
2002, Cilt 10, Sayı 10, ss. 120-133

Anahtar Kelimeler
Sosyal Kaygı ; Olumsuz Değerlendirilmekten Korkma ; Sosyal Kaçınma ve Huzursuzluk ; Ana Baba Tutumu

Özet
Bu araştırmanın amacı, sosyal kaygı düzeyi yüksek ve düşük ergenlerin ana baba tutumlarını belirlemektir. Sosyal kaygı düzeyi yüksek (altı öğrenci) ve sosyal kaygı düzeyi düşük (altı öğrenci) toplam 12 öğrenci ile anne baba tutumlarını belirlemeye yönelik görüşmeler yapılmıştır. Öğrencilerin sosyal kaygılarını belirlemek amacıyla Watson ve Friend (1969) tarafından geliştirilen Erkan (2002) tarafından Türkçe'ye uyarlama çalışmaları yapılan Olumsuz Değerlendirilmekten Korkma (ODK) ile Sosyal Kaçınma ve Huzursuzluk (SKH) Ölçekleri ; öğrencilerin kendi ana baba tutumları ile ilgili bilgilere ulaşmak için ise araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre sosyal kaygı düzeyi yüksek öğrencilerin ailelerinde sosyal kaygı düzeyi düşük öğrencilerin ailelerine göre daha fazla otoriter ve koruyucu tutumlarla karşılaştıkları söylenebilir.

Anahtar Kelimeler (Yabancı Dil)
Social Anxiety ; Fear of Negative Evaluation ; Social Avoidance and Distress ; Family Attitude

Özet (Yabancı Dil)
The purpose of this research is to determine the parental attitude of adolescents whose social anxiety is high and low. Totally twelve students, six with high level social anxiety and six with low level social anxiety were interviewed to determine the parental attitudes. The scales, Fear of Negative Evaluation and Social Avodiance and Distress, which were developed by Watson and Friend (1969) and adapted to Turkish by Erkan (2002) were used to determine the social anxiety of the students. Additionally, the semi structured interview form which was prepared by the researcher was used to have access to the information to be given by the students about their own parental attitudes. Acording to the results of the research, it can be said that students with high level of social anxiety are exposed to more outhoritarian and protective attitudes than students with low level of social anxiety.