Görüntüleme (gezinme ile): 1 -- Görüntüleme (arama ile): 2 -- IP: 3.146.255.127 -- Ziyaretçi Sayısı:

Özgün Başlık
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Lisans Programı Öğrencilerinin İnsan Davranışlarının Biyolojik Nedenlerine Yönelik Kavram Yeterlilikleri

Yazarlar
Hasan Güner Berkant

Dergi Adı
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

Cilt
2005, Cilt 14, Sayı 2, ss. 123-138

Anahtar Kelimeler
Davranışların Biyolojik Nedenleri ; Psikolojik Danışma ve Rehberlik Lisans Programı Öğrencileri ; Kavram Yeterliliği

Özet
Bu araştırma, Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) lisans programı öğrencilerinin insan davranışlarının biyolojik nedenlerine yönelik kavram yeterliklerini belirlemek amacıyla yapılmış nitel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu 2004-2005 eğitim-öğretim yılında Çukurova Üniversitesi Psikolojik Danışma ve Rehberlik lisans programının birinci sınıfında öğrenim görmüş 121 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada öğrencilerden, insan davranışlarının biyolojik nedenlerini ifade eden, genetikle ilgili 13 kavramı ve sinir sistemi ile ilgili 12 kavramı tanımlamaları ve insan davranışlarıyla ilişkilendirmeleri istenmiştir. Yapılan doküman analizi ile ; 121 öğrencinin yarısından fazlasının genetikle ilgili 13 kavramdan yedisini, sinir sistemi ile ilgili 12 kavramdan dokuzunu tanımlayabilme bakımından yeterli olduğu ; bunun yanı sıra öğrencilerin yarısından fazlasının genetikle ve sinir sistemi ile ilgili toplam 25 kavramın tamamını davranışlarla ilişkilendirme bakımından yetersiz olduğu sonucuna varılmıştır.

Anahtar Kelimeler (Yabancı Dil)
Biological Causes of Behaviours ; Undergraduate Students of Psychological Counselling and Guidance Programme ; Concept Competence

Özet (Yabancı Dil)
The purpose of this qualitative research is to determine the concept competencies of undergraduate students attending to Psychological Counselling and Guidance programme on biological causes of human behaviours. The subject of the research consists of 121 first grade undergraduate students who attended to Psychological Consuling and Guidance programme in Cukurova University in 2004-2005 academic year. In the study, the students were asked to define 13 genetical concepts and 12 neurological concepts which express biological causes of human behaviours and to relate these concepts with human behaviours. Based on the document analysis, it was concluded that more than half of 121 students are competent on defining seven of 13 genetical concepts and on defining nine of 12 neurological concepts ; but more than half of the students aren't competent on relating all of the total 25 genetical and neurological concepts with human behaviours.