Görüntüleme (gezinme ile): 4 -- Görüntüleme (arama ile): 1 -- IP: 18.117.153.38 -- Ziyaretçi Sayısı:

Özgün Başlık
İstanbul'da Özel Otomobiller İçin Bir Teorik Tıkanıklık Fiyatı Hesaplama Modeli Önerisi

Yazarlar
Haluk Yüksel

Dergi Adı
Sigma : Mühendislik ve Fen Bilimleri Dergisi

Cilt
Aralık 2005, Cilt 23, Sayı 4, ss. 137-150

Anahtar Kelimeler
Tıkanıklık Fiyatlandırması ; Kentiçi Ulaşım ; Hız-Akım İlişkisi

Özet
Kentiçi ulaşım konusunda üretilen çözümler arasında mevcut altyapıdan en iyi şekilde yararlanarak, ekonomik ve sosyal eşitliği gözeten ve çevreci bir yaklaşım sergileyen önemli bir yaklaşım da tıkanıklık fiyatlandırması yöntemidir. Bu yöntemin planlamasında önemli aşamalardan birisi de teorik tıkanıklık fiyatının dinamik bir model yardımıyla doğru olarak hesaplanmasıdır. Bu çalışmada bu amaçla tamamen ülkemize yönelik olarak geliştirilen bir tıkanıklık fiyatı hesaplama modeli önerilmiştir. Modele yolculuk zamanı, yakıt tüketimi ve kirletici emisyonu maliyetleri ortalama trafik hızına göre değişken olarak dahil edilmiştir. Bu amaçla bir hız akım bağıntısı seçilerek trafik koşullarını temsil edecek şekilde kalibre edilmiştir.

Başlık (Yabancı Dil)
A Model Proposal for Calculating the Theoretical Congestion Price for Private Automobiles in Istanbul

Anahtar Kelimeler (Yabancı Dil)
Congestion Pricing ; Urban Transportation ; Speed-Flow Relationship

Özet (Yabancı Dil)
The congestion pricing method is one of the most promising solutions that uses the existing infrastructure, respects the economical and social equity and is environment friendly. for urban transportation problems. One of the most important steps in planning of such an application is calculating the theoretical congestion price with the help of a dynamic model, correctly. In this paper a congestion price calculation model that is developed for use in Turkey, is proposed. The trip time, fuel consumption and fuel emission costs are introduced in the models as costs that vary with the speed of the traffc flow. To serve this purpose a speedflow relation is chosen and calibrated to represent the traffic conditions.