Görüntüleme (gezinme ile): 422 -- Görüntüleme (arama ile): 10 -- IP: 3.147.76.139 -- Ziyaretçi Sayısı:

Özgün Başlık
Televizyon ve Gençlik : Yerli Dizilerin Gençlerin Model Alma Davranışı Üzerindeki Etkisi

Yazarlar
Yaşar Erjem, Mustafa Çağlayandereli

Dergi Adı
Cumhuriyet Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi

Cilt
Mayıs 2006, Cilt 30, Sayı 1, ss. 15-30

Anahtar Kelimeler
Medya ; Televizyon ; Yerli Dizi ; Sosyal Öğrenme ; Model Alma

Özet
Bu araştırmanın konusunu yerli dizilerin gençlerin model alma davranışı üzerindeki etkileri oluşturur. Çalışma, günümüz toplumlarında medyanın en yaygın formu olan televizyon üzerinde yoğunlaşır. Televizyon, özellikle çocukları ve gençleri daha çok etkilemektedir. Bu bağlamda, sosyal öğrenme kuramı içerisinde yer alan, model alma yoluyla öğrenme davranışı açısından televizyon önemli bir medyadır. Çalışma İstanbul'da yer alan beş (5) lisede gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri 1020 öğrenciye anket uygulanarak elde edilmiştir. Araştırma sonucunda gençlerin televizyondaki yerli dizilerden etkilendikleri ortaya çıkmıştır. Araştırmaya katılan her üç gençten ikisi yerli dizilerdeki dizi kahramanları ya da temel karakterleri modelledikleri bulunmuştur. Gençlerde modelleme davranışı dizi kahramanlarının fiziki ve kişilik özellikleri üzerinde yoğunlaşmaktadır. Gençlerde modelleme davranışı onların sosyo-demografik özelliklerine göre farklılaşmaktadır.

Başlık (Yabancı Dil)
Television and Youth : The Effects of National Television Serials on the Role Modelling Behaviors of Youngesters

Anahtar Kelimeler (Yabancı Dil)
Mass Media ; Television ; (National) Television Serials ; Social Learning ; Role Modelling

Özet (Yabancı Dil)
The effects of national television serials on role modelling behaviors of youngesters constitute the subject of this researche. Study concentrates on television which is accepted as the most widespread form of mass media. Television effects mostly children and youth. In this respect, television becomes an important role modelling media as defined in social learning theory. This research was carried out in five (5) secondary schools in İstanbul. The data were gathered from 1020 students by using a questionnaire. It is found that secondary school sutudents were affected by national television serials. The data showed that each two of three students were modelling main characters in these serials. Modelling behaviors becomes common especially for physical appearence and personality characteristics of television serials actors. It is also found that modelling behaviors of youngesters varies according to their socio-demographic specialities.