Görüntüleme (gezinme ile): 544 -- Görüntüleme (arama ile): 16 -- IP: 3.147.66.178 -- Ziyaretçi Sayısı:

Özgün Başlık
Devlet, İdeoloji ve Eğitim

Yazarlar
Halis Çetin

Dergi Adı
Cumhuriyet Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi

Cilt
Aralık 2001, Cilt 25, Sayı 2, ss. 201-211

Anahtar Kelimeler
Siyasal İktidar ; İdeoloji ; Eğitim ; Siyasal ve Sosyal Kültür ; Meşruiyet

Özet
Bu çalışma devlet, ideoloji ve eğitim ilişkisini incelemektedir. Eğitimin fonksiyonları, ideoloji ve devlet ile ilişkileri tartışılmaktadır. Bu fonksiyonları siyasal iktidarın kurulu düzeninin meşrulaştırılması, haklılığının topluma yayılması, devletin uyruğunu yaratması ve toplumun sosyal ve siyasal mühendislikle yeniden kurulması olarak incelemektedir. Eğitim, ideolojinin bir aracı olarak açıklanmakta ve bu yönüyle eleştirilmektedir. Çünkü devlet ideolojisi eğitim alanları içerisinde bireyleri kontrol etmekte, gözlemlemekte, baskı altına almakta, disiplinize etmekte ve siyasal iktidara uyumlulaştırmaktadır. Devlet, eğitim alanlarında ideolojiyi toplumsal kültürün,simgelerin, kavramların, dilin ve günlük hayatın içerisine kurucu, koruyucu ve toplumu düzenleyici bir araç olarak yerleştirmektedir.

Başlık (Yabancı Dil)
The State, Ideology and Education

Anahtar Kelimeler (Yabancı Dil)
Ideology ; Political Power ; Legitimacy ; Education ; Political and Social Culture

Özet (Yabancı Dil)
This study analyses the relationship between the state, ideology and education. The function of education and the relationship between political power and ideology are discussed. These functions consist of the legitimisation and justification of the status quo, the creation of the citizen of the state and the reconstruction of the society in terms of the social and political engineering. Education is examined and criticised as the means of ideology. Since ideology of the state observes, disciplines, normalises, represses and binds the individuals in the education system. The state puts the ideology in the social culture, discourse and daily life as the constructive, preserving and ordering means in the education eras.